Algemeen

Waar is een UNIBIKE beschikbaar?
Een UNIBIKE kan gehuurd worden in heel Nederland. Een UNIBIKE kan worden gehaald in een van onze UNIBIKE partners.

Is de fiets die ik krijg nieuw?
Wij kunnen niet garanderen dat je een compleet nieuwe fiets krijgt. UNIBIKE members met een 3-jarige overeenkomst krijgen bij aanvang membership altijd een nieuwe UNIBIKE in bruikleen. Elke UNIBIKE is natuurlijk in goede staat. Dat zit dus wel goed.

Mag ik aanpassingen doen aan mijn UNIBIKE?
Je mag alleen aanpassingen doen die je bij inlevering van je fiets zonder beschadiging weer kunt verwijderen. Het monteren van een fietsmandje of kratje met tie-wraps is uiteraard mogelijk.

Bestellen

Hoe bestel ik een UNIBIKE?
Je kunt een UNIBIKE bestellen bij onze UNIBIKE partners of via onze website.

  1. Volg de procedure in het aanmeldingsformulier en de eerste stap is gezet.
  2. Zodra wij je bestelling hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat deze klaar staat bij 1 van onze UNIBIKE partners.
  3. Na aflevering kun je zorgeloos fietsen op je UNIBIKE.

Abonnement

Wat is de minimale contractduur?
Ons membership voor de UNIBIKE Small 24″, UNIBIKE Small 26″, UNIBIKE Basic 28″ en UNIBIKE Comfort 28″ is af te sluiten vanaf 3 maanden. Voor het model E-bike hanteren wij minimaal 6 maanden. Na het verstrijken van de afgesloten huurperiode, worden de overeenkomst en de huurperiode automatisch voor onbepaalde tijd verlengd. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd is maandelijks opzegbaar.

Ik wil mijn abonnement wijzigen, kan dat?
Uiteraard is het altijd mogelijk om te switchen binnen het aanbod van UNIBIKE. Wil je bijvoorbeeld van een UNIBIKE Basic naar een UNIBIKE Comfort of andersom? Dan gaan we dat direct voor je regelen. Neem contact met ons op.

Hanteren jullie een opzegtermijn?
De opzegtermijn van je UNIBIKE membership bedraagt minimaal één maand voor het einde van je membership. Je membership loopt dan nog door tot einde contractduur. Tot die tijd kun jij je fiets gewoon blijven gebruiken.

Financieel

Hoe en wanneer vind een betaling plaats?
De betalingen van je UNIBIKE abonnement gaan via de automatische incasso van UNIBIKE. Deze incasso vind in de eerste week van elke nieuwe maand plaats. Indien je een abonnement via de website afsluit vind de eerste betaling plaats via iDeal.

Kan ik een factuur krijgen?
Dit is geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen er voor dat je een factuur ontvangt.

Hoe kan ik mijn bankgegevens aanpassen?
Wil je jouw IBAN-rekeningnummer aanpassen, dan kunnen wij dat direct voor je regelen. Mail ons je nieuwe rekeningnummer en tenaamstelling zodat wij dit kunnen aanpassen.

Iemand anders wil voor mij betalen, is dit mogelijk?
Dit is mogelijk. Graag ontvangen we van de rekeninghouder een ondertekende e-mail waarin aan ons wordt bevestigd dat deze persoon het abonnement namens jou betaalt. Zodra we dit hebben ontvangen, passen we de gegevens aan.

Ik heb een betalingsherinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?
Zodra je een betalingsherinnering ontvangt is de de automatische incasso waarschijnlijk mislukt. UNIBIKE stuurt je dan een betalingsherinnering. Je kunt het bedrag vervolgens voldoen via iDeal. Indien je niet direct kunt betalen, kun je contact met ons opnemen. We gaan dan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Reparatie

Wat te doen bij schade?

De reparaties voor de UNIBIKE zijn kosteloos. LET OP! De schade op de UNIBIKE voor de reparaties MOET je laten repareren bij de UNIBIKE Partner waarbij de fiets is opgehaald, anders zijn de reparatie kosten voor eigen rekening. De kosteloze reparaties gelden alleen bij schade die is veroorzaakt door het gebruiken van de fiets, denk aan problemen met: de banden, remmen, verlichting en/of versnellingen. Bij oneigenlijke schade, is de schade voor eigen rekening. Denk hierbij aan: kapot zadel, trapper gebroken, verlichting afgebroken en schade door anderen.

Als een reparatie meerdere keren voorkomt in een korte periode, dan komt deze voor eigen rekening. De reparaties aan je UNIBIKE zullen plaatsvinden binnen 1 tot 3 werkdagen.

Gaat er iets kapot aan je UNIBIKE? Dan kun je de UNIBIKE terugbrengen naar de winkel waar je deze hebt opgehaald. Het is ook mogelijk om contact met ons op te nemen, dan komen wij de UNIBIKE indien nodig op afspraak bij je ophalen.

Diefstal

Wat gebeurt er als mijn fiets wordt gestolen?
In geval van vermissing of diefstal van de UNIBIKE ben je verplicht om dit binnen 24 uur te melden aan UNIBIKE, de sleutel van de UNIBIKE aan ons te overhandigen en aangifte te doen. In het geval je fiets wordt gestolen ben je een eigen risico verschuldigd.

Het eigen risico per UNIBIKE is:

Met verzekering:
UNIBIKE Small 24″: € 150,-
UNIBIKE Small 26″: € 150,-
UNIBIKE Basic 28″: €  150,-
UNIBIKE Comfort 28″: € 250,-
UNIBIKE E-bike: € 500,-

Zonder verzekering:
UNIBIKE Small 24″: € 340,-
UNIBIKE Small 26″: € 340,-
UNIBIKE Basic 28″: € 340,-
UNIBIKE Comfort 28″: € 450,-
UNIBIKE E-bike: € 1500,-

Je ontvangt van UNIBIKE een vervangende UNIBIKE nadat de aangifte is afgerond.